top of page

הפסטיבלים של הבאסקים בספרד בחודש אוגוסט



הבאסקים הינם לאום בפני עצמם. הם דוברים את שפתם הייחודית (הבאסקית, הנקראת גם אאושקרה), והם בעלי תרבות ייחודית המשלבת תרבות קאלטית, תרבות צפון-אפריקאית לא מוסלמית והשפעות קסטיליאניות וצרפתיות.


הפסטיבלים של הבאסקים בחודש אוגוסט הם תופעה מרהיבה של המוני באסקים תוססים, שמחים וצבעוניות מרהיבה.


התרבות הבאסקית היא כמובן חלק גדול מהפסטיבלים הכוללת מוסיקה וריקודים באסקיים, כמו גם תחרויות ספורט כפריות כמו חיתוך עצים והרמת אבנים. חלק אייקוני מהחגיגות הן מפלצות ה-Gargantúa הענקיות, צועדות ברחובות "בולעות" ילדים (שאחר כך רוכבים על מגלשה ענקית בגופם ויוצאים בזנב). גם תחרויות זיקוקים ליליות מתקיימות, והן חלק חשוב מהחגיגות הבאסקיות.


פסטיבל הבתולה הלבנה. ויטוריה, בירת חבל הבאסקים, מתעוררת לחיים בכל שנה בתחילת אוגוסט. את הפסטיבל פותח גבר במטרייה, הגולש באוויר ממרומי מגדל סן מיגל, ובהמשך יש הרבה ריקודים ומוסיקה, דוכנים של יין ואוכל באסקי, זיקוקין די-נור, תיאטרון רחוב ותחרויות ספורט. סמנה גרנדה או השבוע הגדול או אסטה נגוסיה הוא פסטיבל של תשעה ימים באוגוסט שנחגג בעיקר בבילבאו שבצפון ספרד.

שבוע הקרנבל של בילבאו Aste Nagusia בשפה הבסקית. החגיגות התחילות ברחבה מולArriaga Theatre אליה מתקבצים עשרות אלפי חוגגים אשר ממתינים להופעת סמל הקרנבל, בובת הענק של Marijaia ובעקבותיה ירי של תותחי קונפטי, זרנוקי מים, יין, ריקודים ושירה אדירה.


חגיגות הSemana Grande

שבוע הקרנבל של בילבאו (Aste Nagusia בשפה הבסקית). החגיגות התחילות ברחבה מולArriaga Theatre אליה מתקבצים עשרות אלפי חוגגים אשר ממתינים להופעת סמל הקרנבל, בובת הענק של Marijaia ובעקבותיה ירי של תותחי קונפטי, זרנוקי מים, יין, ריקודים ושירה אדירה.


העיר סָן סֶבָּסטֳיאַן – San Sebastián הנמצאת בחבל הבאסקים בצפון ספרד,

פסטיבל חשוב נוסף שנחגג כל חודש אוגוסט בסאן סבסטיאן הוא Aste Nagusia (שבוע גדול). בשבוע של ה -15 באוגוסט, משבת עד שבת, המקומיים יוצאים לרחובות לאחד הפסטיבלים הגדולים של העיר. יש תחרות זיקוקים בינלאומית, תהלוכות, מוסיקה חיה, תחרויות מזון, ריקוד באסקי ותערוכות ספורט, וכו‘


ויטוריה, בירת חבל הבאסקים










בילבאו





















סָן סֶבָּסטֳיאַן















186 צפיות

Comments


bottom of page