top of page

מה הקשר בין הקצינים הבריטים של המאה ה 19 והבתים הצפים בקשמיר?


בתי העץ הצפים בג'ומא שבקשמיר, למרגלות ההימלאיה, משלבים את הרוגע של צפון הודו והנופים המושלגים המדהימים.

גם באזור של קשמיר הידוע בשם Srinagar יש הרבה בתים צפים...

הבריטים ב1856 הביאו לקשמיר את הבשורה של בתים צפים ומאז תושבי קשמיר אימצו את המנהג של הקצינים הבריטים לבנות לעצמם בתים צפים כמפלט מהחום בהודו.


כיום מדובר על אלפי סירות/בתים צפים , מרביתם לתיירים ( גם תיירי פנים וגם תיירי חוץ ) אבל גם בתים צפים לפשוטי העם בחבל קשמיר.


יש שכונות שלמות של בתים צפים של פשוטי העם בקשמיר. במהלך הקורונה התיירים לא הגיעו לאזור והאזור נפגע מאד מבחינה כלכלית. ממשלת הודו פועלת בשנה האחרונה לסייע לאזור קשמיר מבחינה כלכלית .


קצת רקע

קשמיר ממוקמת בצפון מערב הודו כשמקיפים אותה ממערב למזרח: פקיסטן, טיבט (היום סין) ויותר מזרחה נפאל ובנגלדש. רוב התושבים בקשמיר הם מוסלמים, ונקרעים בין פקיסטאן והודו, ששתיהן דורשות את חבל הארץ לעצמן.

ב-1948, כאשר הודו ופקיסטן זכו בעצמאות, לא היה ברור היכן עומדת קשמיר. התושבים היו אמנם מוסלמים, אך קשמיר לא הייתה חלק מהמנדט הבריטי, אלא נסיכות שבראשה עמד מהרג'ה הינדי. הוא זה שהיה אמור לקבוע אם קשמיר תסופח להודו ההינדית או לפקיסטן המוסלמית. היסוסיו הסתיימו, כאשר כוחות מפקיסטן כבר חצו את הגבולות לקשמיר. הוא קרא להודו לעזרה, וקיבל אותה, אבל במחיר יקר. המאבק האיזורי התפתח למלחמה בין הודו ופקיסטן, שבסופה (שנתיים מאוחר יותר) הודו סיפח לעצמה שני שלישים משטחה של קשמיר (ותשעה מיליון תושבים). פקיסטן השתלטה על השליש הנותר (ועל כשלושה מיליון אנשים). זה היה תחילתו של הסכסוך בין הודו לפקיסטן לגבי האיזור.



















סירת אספקה לבתים הצפים


הבתים הצפים לתיירים - 5 כוכבים מבט מבפנים














76 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page