top of page

מסע אתנוגראפי למדינה מרתקת באפריקה: שוק הדגים של דאקר והדייגים של סנגל ( חלק ג')










אודות סנגל

רפובליקת סנגל היא מדינה במערב אפריקה. סנגל גובלת באוקיינוס האטלנטי במערב, במאוריטניה בצפון, במאלי במזרח, ובגינאה וגינאה ביסאו בדרום. גמביה היא מובלעת בתוך תחומי סנגל ושטחה חודר כ-300 ק"מ לתוך שטח סנגל. הרוב המכריע של הסנגלים הם מוסלמים. סנגל קיבלה את עצמאותה מצרפת ב-1960, ולאורך כל שנות קיומה שרר בה משטר יציב.

אוכלוסיית סנגל מונה כ-13 מיליון תושבים.


החקלאות מעסיקה כ-77% מן העובדים אך תורמת רק 18.3% מן התוצר. היא תלויה מאוד בכמות הגשמים ורק בצפון המדינה ובדרומה קיימת השקיה סדירה (מנהר סנגל ונהר קאזאמנס). הגידולים העיקריים הם בוטנים, כותנה, תירס דוחן, ירקות ומשק חי. כן מפותח ענף הדיג.


שוק הדגים של דקר

שוק הדגים של דקר הוא ריכוז של צבעים, במינון אפריקאי גבוה. נשים לבושות בגיבוב רעשני של גוונים, סוחרים נושאים דגים במריצות, סבלים מעמיסים דגים על משאיות, נערים, חבושים בכפפות גומי, מנקים דגים בקצב מהיר, גבר מזוקן נושא כריש על כתפו, כרישים קצוצי סנפירים מוטלים על הארץ. גברים, נשים, צעירים וזקנים, נראים כמו קן נמלים ענק, בשלל צבעים. את השוק מנהלות נשים המודעות לכוחן. 30 אחוזים מכוח העבודה בדגה הן נשים,דבר שלא היינו מצפים לראות במדינה מוסלמית. הן אינן לובשות חיג'אב וחיוך תמידי פרוס על פניהן. למעט הרגע בו הן מזהות מצלמה. הן לא מהססות להחליף קריצה עם מאן דהוא, לחבוט בו קלות על כתפו. הן יודעות את המלאכה, מכירות היטב את המסחר ואת הדגים. החוף שייך לנשים.


כפרי הדייגים בסנגל


בסנגל יש לא מעט כפרי דייגים , וכל סירות הדייג מעוטרות בצבעים , הנשים ממתינות כל בוקר לדייגים שישבו ומייד נוטלות את השלל של הדייג למכירה בשווקים .













מקורות המידע לצילומים


נשמח אם תרשמו בתחתית הדף לקבלת עדכונים כל פעם שאנו מפרסמים סקירה מרהיבה , השאירו שם כתובת מייל , בתודה , עמי סלנט , עורך הבלוג " איים בזרם"




152 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page