top of page

צ'רלסטון , הרובע ההיסטורי , דרום קרוליינה



צ'ארלסטון היא עיר במחוז צ'ארלסטון בקרוליינה הדרומית בארצות הברית. זוהי עיר המחוז והעיר הגדולה ביותר במחוז. בין השנים 1670 ל-1790 שימשה העיר כבירתה של פרובינציית דרום קרוליינה.

צ'ארלסטון אף הייתה אחת מן הערים הראשונות במושבות הבריטיות בצפון אמריקה אשר התירה ליהודים לקיים את מנהגי דתם ללא הגבלות. קהילת בית הכנסת ק"ק "בית אלוהים", אשר נוסד בשנת 1749, היא הקהילה היהודית הרביעית בגילה בין מדינות ארצות הברית. בית הכנסת "ברית שלום בית ישראל" הוא בית הכנסת האורתודוקסי העתיק ביותר בדרום ארצות הברית ונוסד על ידי יהודים מקהילת אשכנז (יוצאי גרמניה ומרכז אירופה) במחצית המאה ה-19.

צ'רלסטון ממוקמת במדינת דרום קרוליינה באמצע הדרך בין וושינגטון די סי ומיאמי על שפת האוקיאנוס האטלנטי. יש בה מעל 230 ימי שמש.

היא הוקמה בשנת 1670 ע"י מתיישבים שהגיעו אליה מאנגליה אך הפכה רשמית לעיר רק בשנת 1783. בראשיתה היא התקיימה בעיקר בזכות הפיראטים שהגיעו אליה וסחרו בה באוצרותיהם אך בהמשך בנוסף להיותה עיר מסחר תוססת בזכות הנמל הגדול שלה (שעד היום נחשב לאחד מעשרת הנמלים המסחריים הגדולים בארה"ב) היא גדלה והתפתחה בזכות גידולי הכותנה, אורז ואינדיגו. הדרישה לידיים עובדות בחקלאות גרמה להבאת עבדים רבים מאפריקה ומאוחר יותר גם לסחר בהם.

צ'רלסטון גם הייתה אחת מן הערים הראשונות במושבות הבריטיות בצפון אמריקה אשר התירה ליהודים לקיים את מנהגי דתם ללא הגבלות.

כיום צ'רלסטון היא עיר תיירותית פופולארית וקסומה, עיר ידידותית שכיף וקל לחרוש ברגל עם אווירה של פעם, תרבות, גנים ושפע אטרקציות. צ'רלסטון ידועה גם במסעדות המוצלחות הרבות שבה.

לא פלא שהיא נבחרה בשנת 2011 ע"י מגזין התיירות Cond? Nast Traveler כאחת מעשר הערים המוצלחות ביותר לביקור בארה"ב.

הרובע העתיק של העיר נושק לקו החוף ויש בו שוק מקורה ענקי ותוסס

Charelston SC






































בית הכנסת קהל קדושים, צ'רלסטון





פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentários


bottom of page