top of page

בגוון כתום : 3 תערוכות צילומים מקוונות



מבוא

צבע כתום

שייך לקבוצת צבעי האדמה מסמל בריאות, מעודד שאפתנות, חיוניות, שמחת חיים, יצירתיות, דמיון ורגש. הצבע הכתום בבית משרה אווירה של אופטימיות. צבע שמעורר תאבון ומתאים מאוד למסעדות. צבע תקשורתי.

גוון הצאקרה השנייה, – צאקרת המין. הוא מייצג את האנרגיה היצרית שלנו המעודדת אותנו להיפתח מהבחינה החברתית והאינטימית. זהו גוון המעודד חיוניות ושמחת חיים, ביטוי עצמי והתלהבות, ומתאים לשימוש במקומות ציבוריים, המהווים רקע למפגש בין אנשים, דוגמת הסלון ופינת האוכל.


בעברית, המילה "כָּתֹם" נגזרת מן המילה "כֶּתֶם", שאחת ממשמעויותיה היא "זהב". מבחינה זו, העברית שונה משפות רבות אחרות, שבהן יש קשר בין המילה "כתום" (orange) או מילה דומה בהרבה שפות) לבין המילה "תפוז". אפילו בערבית קיים קשר בין שם הצבע הזה, برتقالي (בורתוקלי) לבין המילה תפוז, برتقال (בורתוקל). אולם, באנגלית, לצד המילה orange, שפירושה הפשוט הוא "כתום", קיימת גם המילה marigold, שפירושה "כתום-צהבהב" ומכילה את המילה gold - "זהב".


תערוכות הצילומים שלנו בפינטרסט הכוללות רק גוון כתום השבוע הן :



תודה לג'נט ולאולגה על הליקוט בתערוכת הנעליים . אחת מהן ג'ינג'ית אמיתית שהשתתפה פעם בכינוס הג'ינג'יות הבינלאומי





הנה הנבחר שבמבחר מתוך תערוכות הצילומים הכתומות שלנו השבוע ( המבחר הוא רק קצה הקרחון ממה שמכילות התערוכות המקוונות השבוע )


נתחיל מונציה שם הצבע הכתום מעטר לא מעט מבנים :





פרוג'ה היא עיר במרכז איטליה, בירתם של מחוז אומבריה ונפת פרוג'ה.




נעבור לאזורי ניו אינגלנד בארה"ב בתקופת הסתיו שם הכתום משתבץ בכל הנופים :






דילוג מהיר לעיר איזמיר בתורכיה על מנת לראות את גווני הכתום המעטרים מקומות רבים בעיר


ועכשיו מעט מתערוכת הצילומים על נעליים , והשבוע כולן בגוון כתום ( קישור ישיר לתערוכת הצילומים )



דילוג לעיר אמסטרדם בהולנד המתכסת בסתיו בכתום :












דילוג לסנטה פה, ניו מקסיקו, בארה"ב שם לא מעט מהמבנים מעוטרים בכתום:





דילוג לניו יורק לשכונת קרנג'י היל ההיסטורית


Carnegie Hill townhouse



נסיים את מסענו הכתום בקוויבק קנדה


Le Chateau Frontenac, Quebec, Canada.


טירת פרונטנאק (בצרפתית: Château Frontenac) היא בית מלון בעיר קוויבק סיטי שבקנדה ואחד המבנים הידועים ביותר בה.


המלון הוקם בשלהי המאה ה-19 באתר שעליו ניצבה בעבר טירת הלדימאנד (Château Haldimand), שפעלו בה משרדים אדמיניסטרטיביים של בית המחוקקים התחתון של קנדה. הוא נקרא על שמו של לואי דה בואד (Louis de Buade), דוכס פרונטנאק, שהיה מושל המושבה צרפת החדשה בשנים 1672-1682 ו-1689-1698. הוא נבנה בשכנות למצודת קוויבק, שפרונטנאק החל את בנייתה בסוף המאה ה-16. למרות שהמלון איננו המבנה הגבוה בעיר, מיקומו על גבעה הצופה על נהר סנט לורנס מעניק לו בולטות רבה.


המלון תוכנן על ידי האדריכל האמריקני ברוס פרייס עבור חברת קנדיאן פסיפיק ריילוויי (Canadian Pacific Railway), ונפתח ב-1893. חלקיו החדשים יותר של המבנה, לרבות המגדל המרכזי, תוכננו על ידי האדריכל הקנדי ויליאם סאת'רלנד מקסוול (William Sutherland Maxwell).


שתי ועידות מלחמה - ב-1943 וב-1944 - נערכו במלון (ובמצודה הסמוכה) בין מנהיגי ארצות הברית, בריטניה וקנדה על מנת לתאם את מהלכיהן במלחמת העולם השנייה..





....ואם כבר אנחנו כבר בקנדה אז הנה צבעי כתום בעיר אוטווה בקנדה


אוטווה היא בירת קנדה. אוכלוסיית אוטווה מונה כ-883,000 תושבים, ואוכלוסיית המטרופולין של העיר מונה כ-1,200,000 תושבים. העיר ממוקמת בעמק אוטווה, על הגדה הדרומית של נהר אוטווה, בפרובינציית אונטריו, בגבול הפרובינציה עם פרובינציית קוויבק.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page