top of page

בניין Alwyn Court: פנינה ארכיטקטונית בעיר ניו יורק

ליקט, חקר וערך : עמי סלנט

גרסה מס' 2 , 25 ליולי 2020


יש בניינים מרהיבים ויחודיים בניו יורק הנסתרים מן העין, ולכן בחרנו הפעם להציג את בניין Alwyn Court הייחודי


בניין Alwyn Court הוא בניין דירות בן 12 קומות הממוקם ברחוב 58 מערב בפינת השדרה השביעית במידטאון מנהטן, ניו יורק, רחוב אחד מדרום לסנטרל פארק. הבניין נבנה בין 1907 ל -1909, ועוצב על ידי Harde & Short בסגנון רנסנס צרפתי, עם עיטורי טרה-קוטה מרהיבים המכסים את כל החזית. בחצר הפנימית המתומנת, מרובת הקומות, יש חזית ארכיטקטונית מעוטרת נוספת שבוצעה על ידי האמן ריצ'רד האס.


הבניין הוקם בתקופה בה ניו יורקים עשירים, שהתגוררו בעיר מדי פעם בבתי מלון , החלו לעבור מאחוזות גדולות ומפוארות לדירות מגורים. השדרה השביעית הייתה אז מרכז מבוקש של בנייני יוקרה חדשים. מתכנני ובוני בניין Alwyn Court התמקדו בשוק זה, אולי, עם המבנה המפואר ביותר עד כה בניו יורק . מבנה אשר עוטר בטרה קוטה אמנותית , והחזית כולה צופתה באלמנטים מקושטים במדיום ההוא.


הדירות בבניין יוקרה זה: יש דירות עם 14 חדרים ועם 5 חדרי אמבטיה, היה אפילו דופלקס עם 24 חדרים אחד, במחיר שכירות של 22,000 $ (1905 !!).


במרבית הדירות היו חדרים עצומים בגודל של 18 על 30 מטר. בקומה השתים-עשרה יש דירת יוקרה המכילה 34 חדרים.


בשנות השלושים של המאה העשרים השתנה הנוף האדריכלי והחברתי של העיר ניו יורק , ובניין Alwyn Court כבר לא היה באזור יוקרתי ומבוקש.


לאחר שיפוצים ב1938 הבניין נפתח הבניין מחדש בסתיו 1938, דורותי דרייפר המעצבת הניו יורקית הנודעת הייתה אחראית על השיפוצים שהפכו את הבניין שוב ליוקרתי ואחר מלחמת העולם השנייה אזור מנהטן חזר להיות יוקרתי.


בניין Alwyn Court הוגדר כמבנה היסטורי שמור בניו יורק בשנת 1966, והתווסף לרשם הלאומי של מקומות היסטוריים בארה"ב בשנת 1979.


עדיין גרים בבניין בני העשירון העליון של ניו יורק .


בין הדיירים שגרים בבניין כיום ניתן להזכיר את Placido Domingo, כמה אמנים ידועים , כמה במאי קולנוע נודעים וראש עיר לשעבר של העיר ניו יורק ( בלומברג).


מקורות


מה זה עיצובי טרה קוטה ?

טרקוטה או טרה קוטה (באיטלקית: Terra Cotta – "אדמה אפויה") היא קרמיקה עשויה חרס המשמשת ליצירת כלים, ליצירת פסלים ולבנייה (יצירת לבנים ורעפים). המונח משמש גם כשמם של חפצים שנוצרו מחומר זה.




ואם הגעתם לכאן נשמח אם תרשמו בתחתית העמוד לקבלת עדכונים כל פעם שמתפרסמת סקירה חדשה ( באחריות!!)

87 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page