top of page

ג'ירונה : הבתים הצבעוניים לאורך נהר אוניאר



נהר אוניאר, ג'ירונה , קטלוניה , ספרד

נהר האוניאר עובר דרך ג'ירונה והפך עם הזמן לחלק בלתי נפרד מהעיר. הבתים הרב-צבעוניים המפורסמים שנצמדים לשפת הנהר הם מראה מרשים . כדאי לצפות גם על הגשרים השונים שחוצים אותו, במיוחד את גשר הקשתות של פונט דה פדרה ו-Pont de les Peixateries Velles, שתוכנן על ידי גוסטב אייפל, שגם עיצב את מגדל אייפל המפורסם בצרפת.

שנתיים מאוחר יותר בנה אייפל גם את המגדל המפורסם בפריז, שהקנה לו את תהילתו, ותושבי חירונה/ג'ירונה ניצלו את המוניטין שלו על מנת להתבשם בקצת אבק כוכבים אדריכלי.


ג'ירונה (Girona), בקסטיליינית "חירונה", היא מקום ציורי להפליא ונחשבת לאחת הערים המעניינות בחבל קטלוניה. העיר נמצאת על הכביש המהיר, במרחק של שעה נסיעה מברצלונה. כיום חיים בה 93 אלף תושבים וההתמצאות בה קלה. ג'ירונה שוכנת במיקום נהדר, על מצוק, מעבר למפגש הנהרות טר (Ter) ואוניאר (Onyar).

מיקומה האסטרטגי קסם, במהלך ההיסטוריה, לכובשים רבים. כך קיבלה את הכינוי "עיר אלף המצורים", או "עיר אלף הכיבושים". חומות ההגנה שלה נהרסו ונבנו פעמים רבות החל מהאיברים, דרך הרומאים וכלה בהתקפות של גדודי נפוליאון. בניגוד לערים רבות בספרד, ג'ירונה הינה עיר ימי ביניימית בעלת חזות אירופאית, ללא חותם מוּרי כמעט. היא מאופיינת בסמטאות צרות, כשעל המרפסות והחלונות מותקנים סורגי ברזל מסולסלים. כדאי מאוד לטייל לאורך נהר אוניאר החוצה את העיר, לחצות אותו באמצעות הגשרים להולכי הרגל ולצפות בבתים הכתומים הסמוכים לקו המים.

The River Onyar

The River Onyar runs through Girona and has, over time, become an integral part of the city. The famous multi-coloured houses that cling to the edge of the river are quite a sight to behold. Also worth a look are the various bridges which cross it, particularly the arch stone bridge of Pont de Pedra and the Pont de les Peixateries Velles, designed by Gustave Eiffel, who also designed France’s celebrated Eiffel Tower.

























פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page