top of page

היום , 23 באפריל 2021 הוא יום הספרים הבינלאומי




נתונים של הלמ"ס על הרגלי קריאת הספרים בחברה הישראלית.


מהסקר שנערך בשנת 2017 עולה כי 21% מהאוכלוסייה קוראים ספרים בכל יום, 19% קוראים בספר לפחות פעם בשבוע ואילו 29% מהמשיבים אינם קוראים ספרים בכלל.


40.1% מבני 65-16 בישראל קוראים ספרים לפחות פעם בשבוע. אחוז זה גבוה במקצת מממוצע מדינות ה-OECD העומד על 37.2% ודומה לזה שברוסיה (44.9%), גרמניה (42.8%), צ'כיה (42.3%), אוסטריה (41.5%), צרפת (39%) וספרד (38%). האחוזים הגבוהים ביותר נמצאו בממלכה המאוחדת ובניו זילנד – יותר מ-50% מהאוכלוסייה בגיל 65-16 קוראים ספרים לפחות פעם בשבוע. מתוך 32 המדינות שהשתתפו במדד זה, ישראל דורגה במקום ה-15 ו-14 מתוך 28 מדינות ה-OECD.


נצחון לנשים בתחום קריאת ספרים


בתחום הקריאה נשים מנצחות וקוראות יותר מגברים. בעוד שכמחצית מהנשים (47%) קוראות ספרים, סיפורת או ספרי עיון לפחות פעם בשבוע, רק כשליש מהגברים (33%) קוראים ספרים באותה תדירות. אחוז אלה שאינם קוראים ספרים כלל גבוה יותר בקרב הגברים מאשר בקרב הנשים.



כמה צילומים של ספריות ברחבי העולם


שנחאי , Zhongshuge-Hangzhou library









הספריה הלאומית , צרפת





Library of Alexandria, Egypt.



Duchess Anna Amalia Library in Weimar,



Library of Congress in Washington



Johannine Library in Coimbra, Portugal.


Klementinum in Prague..

ספרייה מרהיבה מתקופת הבארוק , המאה ה18




ראו גם :

אתר "ליטרטי", המיזם של נטע גורביץ.

אתר חדש שמשדך ספרים לאנשים לפי טעמם האישי. על האתר אמונה נטע גורביץ, מי שעד לפני שש שנים שימשה כעורכת הראשית של ידיעות ספרים

איך האתר שלך יכול להבטיח לו שהחוויה תהיה מספקת? "מה שאני מביאה איתי זו ההיכרות רבת השנים שיש לי עם עולם הספרות. אני חושבת שאני בין האנשים שקראו הכי הרבה כתבי יד וספרים מכל העולם, אז אני מתחילה מראש מרשימות של ספרים שאני יצרתי, שמקבלות את הסטמפה שלי ושאני חושבת שהן יצירות ספרות ראויות. גם אם הן לא יקלעו בדיוק לנימי נפשו של הקורא, הוא עדיין ירגיש שהוא קרא משהו בעל ערך. כשמישהו נרשם לאתר שלי הוא לא מגריל אחד ממאה אלף ספרים שנמצאים באיזה דאטה בייס, הוא יקבל באופן מושכל ומונגש אחד מכמה מאות ספרים שראויים לקריאה על פי הסטנדרטים שלי"..

והוא יכול לסמוך על הטעם שלך? "אחד הדברים שלומדים כשעובדים בהוצאה זה לקרוא ספרים דרך עיניים של המון סוגי קוראים. יש לי הטעם הספרותי שלי, שהוא מאוד ספציפי וקונקרטי ומצומצם, אבל מאידך – במשך 15 שנה עסקתי באיתור כל סוגי הספרים הטובים מסוגם בז'אנר שלהם, עבור אנשים שקוראים ספרים שונים משלי. זה מה שאני יודעת לעשות. אני יודעת לזהות יצירה ספרותית קוהרנטית שנכתבה בכישרון. שמספקת לקורא איזושהי חוויה, והחוויה הזאת יכולה להיות אסקפיסטית, של רומן קליל ומתוק, והיא יכולה להיות 'הגרזן לים הקפוא שבתוכנו', כמו שקפקא אמר".



142 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page