top of page

המסורת עתיקת היומין של מירוץ הפנקייק באנגליה ובארה"ב




מעניין לדעת ש...לפנקייק יש מסורת עתיקת יומין בבריטניה. מדי שנה לפני חג הפסחא מקיימות נשות בריטניה את

"מירוץ הפנקייק" המסורתי. הכל התחיל בשנת 1445 כשעקרת בית מהעיר אולני שבבריטניה היתה עסוקה בהכנת פנקייקס לארוחה שלפני הצום כשלפתע שמעה את פעמוני הכנסייה קוראים לתפילה. כדי לא לאחר,מיהרה האשה בריצה לכנסייה כשהיא עוטה סינר מהמטבח ואוחזת בידה את המחבת עם הפנקייקס. מאז,מדי שנה נאספות נשות אולני עם סינורים ומחבתתות ועורכות מירוץ במסלול המוביל אל הכנסייה. הראשונה שמגיעה לקו הסיום כשהפנקייק עדיין מונח ישר במחבת היא המנצחת. המנהג התפשט לכל בריטניה,חצתה גבולות וכעת פופולרי מאד גם בארה"ב.



מרוץ הפנקייק של העיר אוֹלנֶיי – Olney, הנמצאת 95 ק”מ מצפון ללונדון – London , מחזיר את העיר הקטנה מאות שנים לאחור. זהו מירוץ המשמר מסורת מקומית בת למעלה מחמש מאות וחמישים שנה. המירוץ המיוחד מתקיים ביום “שלישי השמן”, היום האחרון שלפני 40 ימי צום הבשר המקדימים את חג הפסחא הנוצרי, בין החודשים פברואר – מרץ, תאריכים משתנים.

זהו מרוץ של נשים בלבד. הרעיון שעומד מאחורי המרוץ מבוסס על סיפור מסורתי מקומי עתיק שבו עקרת בית שהיתה אמורה להגיע לטקס הווידוי שלפני הצום נזכרה בכך רק עם השמע צליל פעמוני הכנסייה, לכן תוך בלבול וחיפזון היא יצאה מביתה בריצה כשהיא לבושה בסינר ובידה עדיין המחבת עם הפנקייק שהכינה למשפחתה.

בסימן הסיפור המסורתי, ההשתתפות במרוץ מותרת לנשים ולנערות בוגרות מגיל 18 בלבד הרצות בלבוש עקרת הבית מסורתית: חצאית, סינר, מטפחת ראש ובידיהן מחבת עם פנקייק. המרוץ יוצא לדרך בשעה 11:55 מככר השוק אל רחבת הכנסייה, מסלול שאורכו 380 מטר.













46 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page