top of page

המקדשים בעיר בהקטפור בנפאל



בהקטפור היא העיר השלישית בגודלה בנפאל, ויחד עם קטמנדו ופטאן, מהווה את שלוש הערים הקדושות בעמק קטמנדו. העיר נוסדה במהלך המאה ה-12 לספירה על ידי המלך אנאנד דב מאלה ונשארה שמורה היטב וללא תנועה מוטורית עד היום, מה שמעניק לה תחושה של נצחיות ושלווה בקטמנדו ההומה. המרחק שלה מקטמנדו, כשבעה וחצי מיילים (12 קילומטרים) מזרחה,


מקדש Nyatapola הוא מקדש מפורסם ונערץ מאוד הממוקם בבהקטפור, נפאל. הוא נחשב לאחד מציוני הדרך התרבותיים והאדריכליים המשמעותיים ביותר בעמק קטמנדו. המקדש מוקדש לאלה Siddhi Lakshmi וידוע בגובהו המרשים, עבודת העץ היפה והגילופים המורכבים שלו.


השם "ניאטפולה" מתורגם ל"חמש קומות" בשפה הנוארית, המציין את חמש הרמות הנבדלות של המקדש. כל שכבה מעוטרת בפסלים מדהימים, כולל יצורים מיתיים, אלוהויות ודמויות שומרים. עיצוב המקדש מאופיין בארכיטקטורה בסגנון הפגודה שלו, עם תמוכות וקורות עץ מגולפים בצורה מורכבת.


המקדש נבנה בשנת 1702 בתקופת שלטונו של המלך בהופטינדרה מאלה, מקדש ניאטפולה הוא סמל של אומנות הניוארי והמומחיות האדריכלית של אותה תקופה. הוא תוכנן לעמוד בפני רעידות אדמה ושרד בהצלחה מספר אירועים סיסמיים גדולים במשך מאות שנים.


המקדש ממוקם בכיכר טאומדהי, אחת הכיכרות המרכזיות בבהקטפור. הוא ניצב בראש גרם מדרגות עם פסלי אריות השומרים על הכניסה. המבקרים יכולים לעלות במדרגות כדי להגיע למקדש ולהתפעל מהפאר שלו מזוויות שונות.

למקדש Nyatapola יש משמעות דתית עבור הקהילה המקומית, ופסטיבלים וטקסים שונים נחגגים בו לאורך כל השנה. במהלך פסטיבלים כמו Dashain ו-Bisket Jatra, המקדש הופך למוקד למופעי תרבות, תהלוכות וטקסים דתיים.



































מקדשים נוספים בעיר בהקטפור , נפאל



Bhaktapur - Taumadhi Square.

Left: Nyatapola Temple (Goddess Laxmi) Right: Bhairavnath Temple (Lord Shiva)





110 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page