top of page

העיירה ההודית המרהיבה בהרי ההימלאיה הנשאבת אל בולען ענקי , לפני ואחרי


ב־2 בינואר התחילה לשקוע עיר קטנה במדינת אוטאראקאנד, בצפון הודו. נכון ל־10 בינואר בלילה, סדקים ניבעו ב־678 בתים בעיר ג'ושימאת, ופגעו בתקרות, בקירות וברצפות. הקרקע שעליה בנויה העיר נשאבת אל תוך בולען ענקי.

ג'ושימאת (Joshimath). היא עיירה דיי גדולה בהודו הכוללת מספר גדול של גסט-האוסים,דאבהות וסוכנויות המוציאות טרקים באזור.

היא נמצאת בערך 2,000 מ' מעל לפני הים, בשיפולים הדרומיים של הרי ההימלאיה. חורף עז שורר עכשיו בצפון הודו, הטמפרטורה הממוצעת בהרים בשעות היום מרחפת רק במקצת מעל האפס, ובלילה היא גולשת ארבע או חמש מעלות מתחת לאפס. שלג חזוי השבוע. זמן מוצלח פחות לשקיעת ג'ושימאת קשה להעלות על הדעת.

השקיעה של העיירה אינה צריכה להפתיע איש. ועדת חקירה רשמית הזהירה מפני הבאות עוד לפני 47 שנה. סימנים של שקיעה הופיעו עוד לפני עשר שנים. מספר גדל של בתים התחילו להתבקע מסוף 2021 ואילך.

מה קרה בג'ושימאת? מה קורה בהרים הרחוקים של צפון הודו? התשובה מורכבת. אבל נראה שזו תוצאה של שימוש לא מבוקר במשאבי טבע ובפיתוח מסיבי של תשתית, שלשכמותה לא נועדו ההרים השבריריים האלה. ג'ושימאת עצמה נבנתה על הריסות של רעש אדמה לפני מאה שנה ויותר. דרכה עוברים מדי שנה בשנה מאות אלפי צליינים, בדרך אל מקומות קדושים לדת ההינדו.

סכרים נבנים והולכים בהרי הצפון כדי להפיק חשמל ממי הנהרות. הנהרות עצמם זורמים מן ההימלאיה, וניזונים מהפשרת השלגים של האביב ושל הקיץ. הם משופעים במים, מפני שקרחוני ההימלאיה נמסים לאיטם, תוצאה של התחממות האקלים. התמוססותם עלולה להיות הרת אסון לא רק לאיזור המיידי, כי אם גם לאקלים העולם.


מקור 2 :

לפני








אחרי











190 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page