top of page

העיר העתיקה וולטרה בטוסקנה , איטליה


Volterra


וולטרה היא עיר בטוסקנה שבאיטליה, כ-50 ק"מ דרומה לפיזה. וולטרה היא עיר עתיקה שנוסדה על ידי האטרוסקים במאה ה-7 לפנה"ס. העיר פרחה בימי הביניים המאוחרים והרובע העתיק שלה, המוקף בחומה, שומר על אופיו מתקופה זו.

וולטרה, בשמה הקדום וולטרי (Velathri), היא אחת הערים העתיקות בטוסקנה. נוסדה על ידי האטרוסקים במאה ה-7 לפנה"ס. הייתה אחת משתים עשרה הערים החברות ב“ליגה האטרוסקית“. וולטרי שלטה על רצועת חוף נרחבת של הים הליגורי ובאיים קורסיקה ואלבה. היו לה קשרי סחר ימי עם יוון, קפריסין ופיניקיה. העיר נכבשה על ידי רומי במאה ה-3 לפניה"ס, הרומאים נתנו לה מעמד של עיר חופשית ונתנו לה את השם Volaterrae.

בתקופת מלחמת האזרחים הרומית (בעשור השני של המאה הראשונה לפנה"ס) תמכה וולטרה בסיעה הפופולרית, עם ניצחון הסיעה היריבה בראשות סולה, נשלל ממנה המעמד של עיר חופשית. מעמד שהוחזר לה במהרה בהמלצת קיקרו. בתקופת יוליוס קיסר הוחלט לחלק אדמות באזור לוותיקי המלחמות, קווינטוס ולריוס אורקה היה אחראי על הסדרת הנושא. בתחילת המאה הראשונה לספירה תיאר אותה סטראבון, גאוגרף והיסטוריון יווני, בספרו גאוגרפיקה: "עיר בעלת חומות גבוהות הנמצאת על פסגת הר שמדרונותיו תלולים".


וולטרה מוקפת בשתי חומות שחופפות בחלקן; החומה האטרוסקית העתיקה שמקיפה שטח גדול של העיר והחומה המדיוולית, הקיימת עד היום, המקיפה שטח מצומצם יותר של העיר.



התיאטרון הרומאי - נבנה במאה ה-1 לפני הספירה. נחשף בחפירות שנערכו ב-1950. נמצא מחוץ לחומה הצפונית.

































פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page