top of page

יש רכבת ויש רכבת: רכבת הקליע בין טוקיו לאוסקה



רכבות הקליע (bullet train), הן מהירות ביותר ומציעות נסיעה חלקה יותר, הן גם יכולות לשמור על בטיחות הנוסעים בזמן רעידת אדמה.

רכבת הקליע החדשה, N700S ביפן ה-S מייצגת את המילה Supreme, (כלומר נעלה), פועלת מאז 1 ביולי 2021 בקו בין טוקיו לאוסקה.

הרכבת יכולה להגיע למהירות של 360 קמ"ש כך שהיא אחת הרכבות המהירות ביותר בעולם. עם זאת, המהירות בשגרה לא תעלה על 300 קמ"ש.

הנסיעה עצמה היא שקטה בהרבה וחלקה יותר הודות למערכת אוטומטית לבקרת יציבות שעוזרת לספוג את תנועות הרכבת.





רקע היסטורי

מאז נפתחה מסילת טוקאידו שינקנסן בשנת 1964 התפתחה הרשת, והחל מתחילת המאה ה-21 היא מחברת את רוב הערים הראשיות על האיים הונשו וקיושו ברכבות שמהירותן מגיעה ל-300 קמ"ש וזאת בסביבה הנתונה תמיד לסכנות של רעשי אדמה וסופות טייפון. בנסיעות מבחן הגיעה השינקנסן למהירות של 443 קמ"ש לרכבת על גלגלים ו-580 קמ"ש למערך מגלב. בכל רשת קווי השינקנסן נסעו בשנת 2003 כ-6 מיליארד נוסעים, למעלה מ-16 מיליון נוסעים מדי יום. חברת הרכבות בעלת תנועת הנוסעים הגבוהה בעולםהקו טוקאידו שינקנסן (טוקיו – שין – אוסקה) הוא הקו העמוס בעולם עם תנועה של 1.16 מיליארד נוסעים בשנה.

פירושו המילולי של השם "שינקנסן" ביפנית הוא "קו ראשי חדש" ובמובנו הצר מתייחס למסילה בלבד, בעוד ששמן הרשמי של הרכבות ביפנית הוא "סופר מהירה". עם זאת בדרך כלל מכנים גם את הרכבות עצמן בשם "שינקנסן" אפילו ביפן. בניגוד לקווי הרכבת הישנים ברשת הלאומית של יפן, אשר פעלו על מסילות צרות (1,067 מ"מ), השינקנסן נוסעת על מסילה ברוחב תקני (1,435 מ"מ), והיא עוברת במנהרות ובגשרים כדי לחצות מכשולים, במקום להתפתל סביבם.




341 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page