top of page

מילאנו , יער באמצע השמיים



מילאנו נחשבת לעיר המזוהמת ביותר באירופה. מכאן בא הרעיון להכניס קצת ירוק. אבל במקום להכניס אותו בשטחי הפארקים המוגבלים בלב העיר, שילבו אותו במגדלים האנכיים.

במקום החיפוי המוכר והמשעמם של זכוכית ופלדה, מכוסים הבניינים בחיים אורגניים. שני המגדלים, המכונים בוסקו ורטיקל, מתנשאים לגובה 80 מטר ו-112 מטר, ומכילים 730 עצים, 11 אלף צמחי קרקע ו-5,000 שיחים.

האדריכל הראשי של הפרויקט סטפנו בוארי אומר שהמגדלים מהווים אנטיתזה ל"צינורות המקבילים" של פלדה וזכוכית הצומחים בדובאי.

עלות שני הבניינים הייתה 65 מיליון יורו, יקרה בחמישה אחוזים מפרויקט רגיל אחר, אבל כוללת יותר מרפסות, עצים, צמחים ופרחים.

מחישוב שערכו האדריכלים עולה כי אם היו רוצים לשתול לרוחבה של העיר, הכוללת בתים פרטיים ובניינים, את כמות הצמחייה שתישתל בבניין האנכי, היו נדרשים לכך 50 אלף מ"ר.

הבוסקו האנכי אינו רק פרויקט אורבאני יפה, אלא גם פרויקט שמחייה את הסביבה ואת המגוון הביולוגי באמצע העיר ללא צורך להרחיב את העיר באופן פיזי.

הפרויקט גם מאפשר לצמחייה לספוג את האבק באוויר ולסנן את אור השמש. למעשה, זאת אדריכלות ביולוגית המעודדת קיימות סביבתית: הצמחייה סופגת CO2 ואת חלקיקי האבק הנמצאים באטמוספירה, ומנגד מייצרת חמצן.


לקבוצת בוטניקאים שעבדה בפרויקט לקח שנתיים עד שהצליחה להחליט על זני העצים. העצים נבחרו לפי גובהם, צמיחתם ועמידותם. מי שרכש שם דירה בבניין נהנה מנוף צמחי משתנה, בהתאם לעונות השונות. עלויות תשלומי ניהול הבית עבור הדיירים הם גבוהים מאד , כי צריך לשלם לצוות גנים העובד בבניינים באופן קבוע .
















פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page