top of page

סיור ארכיטקטוני : בתים על עצים



הכי קרוב לחג הסוכות ! Tree house living


יש בארה"ב כמה אלפי אמריקאיים המחפשים שינוי עם תחילת האביב שם . הם עוברים לגור על עצים . הם בונים בצורה מיומנת בתים קטנים על גבי עצים באחד החורשים שם. לא מדובר במגורי קבע אלא רק לצורך שהייה זמנית של חודשיים ויותר.


גם כיום, בתי עצים נבנים למגורי קבע על ידי שבטים ילידים בגינאה החדשה על מנת להימלט מהסכנה והמצוקה על הקרקע בחלקים מסוימים של האזורים הטרופיים. רוב בני שבט קורוואי, מתגוררים בבתי עצים בשטח המבודד שלהם כהגנה מפני שבט של ציידי ראשים שכנים, ה-Citak. בני שבט הקורוואי עדיין בונים בתי עצים, לא מוגבהים אלא מהודקים לעצים בגזעי העצים של עצים גבוהים, כדי להגן על הדיירים ולאחסן מזון שיהיה מוגן מבעלי חיים ..


מאז אמצע שנות ה-90, בתי עצים בעולם המערבי נהנו מעלייה בפופולריות במדינות כמו ארצות הברית וחלקים מאירופה . זה נבע מהגדלת ההכנסה הפנויה, טכנולוגיה טובה יותר עבור בוני בתים מעץ , פיתוח שיטות בנייה בטוחות ועניין מוגבר בנושאי איכות הסביבה, במיוחד חיים בר קיימא.


הפופולריות המוגברת הובילה, בתורה, לביקוש לעסקים המכסים את כל עבודות הבנייה והעיצוב עבור לקוחות. ישנם למעלה מ-30 עסקים באירופה ובארה"ב המתמחים בבניית בתי עץ בדרגות שונות של קביעות ותחכום, ממבני משחק לילדים ועד בתים הפועלים במלואם.


תקנות בנייה ורגולציה


באזורים רבים בעולם אין חוקי תכנון ספציפיים לבתי עץ,

בתי עצים פטורים מתקנות בנייה סטנדרטיות, שכן הם נחשבים מחוץ למפרט התקנות. ניתן לתת פטור לבונה אם בית העץ נמצא במיקום מרוחק או לא עירוני. לחילופין, בית עץ עשוי להיכלל באותה קטגוריה כמו מבנים כגון מחסני גינה, הנקראים לעתים "מבנה זמני". ייתכנו הגבלות על גובה, מרחק מהגבול ופרטיות עבור נכסים סמוכים. ישנם אזורים אפורים שונים בחוקים אלה, שכן הם לא תוכננו במיוחד עבור מבנים הנישאים על עצים. למספר קטן מאוד של מחלקות תכנון ברשויות אזוריות בעולם יש תקנות ספציפיות לבתי עץ, אשר קובעות בצורה ברורה מה ניתן לבנות והיכן.


באילו מדינות יש את העניין הגדול ביותר בבתי עץ?

בניית בתי עץ היא הפופולרית ביותר בארה"ב (כולל הוואי), בריטניה, גרמניה, נורווגיה , פינלנד, צרפת וברזיל.





סקוטלנד




אנגליה




נורבגיה , אזור מיוער ליד ברגן



Amazing Treehouse by Pete Nelson - @treehousepete [IG]

The Woodnest Treehouse in Odda, Norway



ארה"ב


The Luna Loft Treehouse

The Luna Loft Treehouse was built with care in an old fashioned barn-raising style. Every part of this treehouse has a story, like the reclaimed 1860's barn wood, the impressive 16' tall windows from an old warehouse, and the penny floor and copper-lined whiskey barrel shower in the bathroom. This treehouse came into existence because over 200 supporters believed in this vision enough to fully fund a Kickstarter crowdfunding campaign



Yoki Treehouse in Spicewood, Texas.

Photos by: @artistree_treehouse [IG]


Winter Treehouse In Georgetown, Maine

Photo by: @kylefinndempsey [IG]


Under a glass roof at @o2_treehouse ~ California, USA photo: @livingbiginatinyhouse via: https://bit.ly/2PhwUiy














Tiny Treehouse in the Forest © mpora.com images via: https://bit.ly/2NEuypo




אוהיו , ארה"ב




קנדה







קנדה , ונקובר







בתי מלון וצימרים מבוססי בתים על עץ

ראו גם

Airbnb treehouse




אנגליה

The Fish Hotel, Cotswolds, UK



פינלנד

Lapland hotel treehouse in 350 birdhouses

Danish architecture studio BIG has revealed its Biosphere treehouse at the Treehotel in Swedish Lapland, which is surrounded by birdhouses.

Created in collaboration with Swedish ornithologist Ulf Öhman, the hotel room was designed to immerse guests within the forest site, which is near the village of Harads.






Treehouse Lodge, located in the Amazon Rainforest of Peru, features 12 treehouses between 35 - 75 feet above the jungle floor






Kaiyuan Senbo Treehouse in Hangzhou, China.

Photo by: @5.12 [IG]



161 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page