top of page

סיור בוקר ב3 שמורות אינדיאנים , קנדה



בקנדה חיים 783 אלף תושבים הנחשבים אינדיאנים, כ־250 אלף מהם מתגוררים ביישובים או בשמורות.


המעמד המועדף של האינדיאנים. הסכמים שונים בין נציגי האינדיאנים לנציגי הכתר הבריטי, ששלט בעבר באיזור, הבטיחו כבר לפני שנים מעמד מיוחד לצאצאי התרבות המקומית, אשר הוחרבה על ידי האדם הלבן.

בקנדה יותר מ600 שמורות אינדיאנים !!


ביקור ב3 שמורות :

Micmacs of Gesgapegiag

שמורת טסו טינה (Tsuu Tina)

שמורת Bushe River 207


בקנדה, שמורת האומות הראשונות ( First Nations reserve) או שמורת התושבים המקומיים או שמורת אינדיאנים (Indian reserve) הוא שטח טריטוריאלי המוענק על ידי הכתר לאומה אינדיאנית, מכוח חוק האינדיאנים (מכוח סמכות המלוכה הקנדית השולטת ישירות באומות הראשונות, ולא באמצעות הממשל הפדרלי הקנדי).


Micmacs of Gesgapegiag

הם אומה ראשונה של שבטי מיגמק בקוויבק, קנדה. הם פרוסים במריה, קוויבק בחצי האי גאספה ויש להם שמורה אינדיאנית אחת, Gesgapegiag. אוכלוסייה רשומה של 1,501 חברים.

הם מתבססים עוד מימי קדם על דייג .

הם נחשבים "אנשי הים", מכיוון שהם התושבים המקוריים של אזור האוקיינוס האטלנטי בקנדה. הנוכחות שלהם בשטח של Gaspésie קיימת במשך למעלה מ-10,000 שנה, הם היו הילידים הראשנים שיצרו קשר עם ה האירופאים במאה ה-16, להם סיפקו עזרה הקשורה לכישורי הדיג והשייט שלהם.





















שמורת טסו טינה (Tsuu Tina)


השמורה היא מלבן קרקע באורך של כ־30 קילומטרים וברוחב של כעשרה קילומטרים, וגרים בה 1,200 בני אדם, בבתים כפריים קטנים ובאוהלים , המפוזרים בין שדות ירוקים ושלווים. מרכז השמורה הוא בניין המינהלה שלה, המתפקד למעשה כמתנ"ס מקומי – המתנ"ס על שם צ'יף ג'וזף ("נוצה גדולה"). זהו מבנה גדול, דומה לאסם, השוכן בלב שדה ירוק ומוקף גדר עץ לבנה. ממש תמונה פסטורלית הלקוחה מעולמו של צייר הטבע האמריקאי אנדרו ויית' (Wyeth).


האינדיאנים של פרובינציית אלברטה חתמו כבר ב־1876 על "הסכם מספר 6", שקבע את התנאים לכניסת האינדיאנים לשמורות. בשנת 1877 נחתם ההסכם האחרון בין נציגי המלכה בקנדה לבין האינדיאנים – "הסכם מספר 7", אשר יצר גם את שמורת טסו טינה


שמורת טסו טינה היא ,למעשה, כמובלעת ירוקה וריקה בדרכה של קלגרי אל הקִדמה, עם עשרות קילומטרים רבועים של אדמה ששווה מאות מיליוני דולרים. ולאינדיאנים זה לא אכפת.


במלחמת העולם השנייה מרבית צעירי השבט התגייסו לצבא הקנדי ונלחמו באירופה


פרנסה: חוות לגידול Buffalo , יש באזור גם עשרות מרכזי אמנות , תכשיטים , ובתי מלאכה לבגדים מעוטרים ורקומים . יש גם קזינו גדול עם בית מלון המופעל יל ידי בני השבט.


בצילום: הנסיכה אליזבת ( לימים המלכה אליזבת) , מעניקה לראש השבט טסו טינה את כתב הזכויות וההגנה מטעם בית המלוכה הבריטי, 1951


















שמורת Bushe River 207


למרבית השמורות כמו Bushe River 207 אין מקורות הכנסה, ולרוב , הכנסות השמורה מנוהלות על ידי משרדי הממשלה ולא על ידי השמורה. יחד עם זאת תושבי השמורה פטורים ממיסים פדרליים וממיסים פרובינציאליים ומחויבים לשלם רק מיסים מקומיים (מיסי הרשות המקומית של השמורה).

תאגידים בבעלות השמורות אינם פטורים ממיסים.





















166 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page