top of page

סיור בוקר בכפר האמנים Calcata באיטליה



אל תיתנו לשם לבלבל אתכם. כמו הודו, גם לאיטליה יש את כלכתה (Calcata) שלה, ובניגוד לעיר ההודית הגדולה והמיוזעת, באיטליה כלכתה הוא כפר אמנים מקסים שנמצא 40 קילומטר מצפון לרומא ומהווה את אחד מטיולי היום הנהדרים ביותר שאפשר לצאת אליהם מהעיר. זהו כפר ציורי להפליא, ששוכן על גבעה געשית המוקפת ביערות ונראה כמו עיירה ימי ביניימית איטלקית טיפוסית.


הכפר מפתיע מכיוון שהוא בנוי על שפת סלע מסוג טופה , חולש על עמק נהר Treja ומוקף ביערות.

כלכתה היא אחת הערים הקטנות הציוריות ביותר ליד רומא , המקומיים נתנו לכלכתה כמה כינויים כמו "עיר אמנים", "עיר המכשפות" ו"עיירת חתולים" בגלל ריבוי החתולים שבה.


כלכתה, היא דוגמה לעיירות הגבעות הנטושות של איטליה. החל משנות ה -30 , כלכתה ננטשה בהדרגה על ידי תושביו מטעמי בטיחות, התושבים עברו אל כפר חדש שנבנה במרחק של 10 דקות משם, Calcata Nuova . בשנות ה -60 חבורה של אמנים, אינטלקטואלים, יוצרים, סופרים ואנשי רוח מאיטליה ומחוצה לה, גילו את הכפר ובחרו בו כמקום מגוריהם, או כמקום לפתיחת חנויות ובתי מלאכה. כיום חיים בכפר כ -70 איש בלבד. מתחת למפלס קומת הקרקע, מתחת לבתים רבים מסתתרים קברים עתיקים וכמעט בכל הבתים יש מרתפים . "כלכתה" קיימת ממאה ה-8 בימי הביניים, עם זאת, יש עדויות שהכפר היה מיושב מאז התקופה הפרה-רומית, הודות לקרבתו של נהר הטרחה . האתרים הארכיאולוגיים העשירים שנחשפו על פני עמק טרחה, שהוא כיום שמורת טבע, מוכיחים שהיתה אוכלוסיה שניסתה לעצור את הפלישה הרומאית.






















































פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page