top of page

סיור בוקר , דנמרק , העיר אלסינור Helsingør



במרחק של קצת פחות משעת נסיעה מקופנהגן הבירה, שוכנת העיר אלסינור שגובלת בגבול ימי עם שוודיה. העיר הימי-ביניימית הזו שהאטרקציה העיקרית שבה היא טירת קרונבורג, היא ללא ספק פנינה שקטה ומדהימה שאסור להחמיץ. סיור ברחובותיה הציוריים של העיר, בין הבתים הישנים שחציים בנויים מעץ, הוא חוויה ….

 כאמור , אטרקציה העיקרית בעיר היא טירת קרונבורג, אתר מורשת עולמית, שבה מתרחשת עלילת המחזה המלט. אתר נוסף הוא מוזיאון הימאות הדני הנמצא בסמוך לטירה, שתוכנן על ידי האדריכל ביארק אינגלס.

כיום קו המעבורת בין הלסינגור והלסינגבורג  בשבדיה הוא העמוס ביותר בעולם, עם יותר מ-70 יציאות בכל כיוון בכל יום.


הסיור הוירטואלי שלנו כולל , כהרגלנו , גם אמנות , פיסול ואמנות חוצות בעיר ....











טירת קרונבורג, אתר מורשת עולמית, שבה מתרחשת עלילת המחזה המלט


טירת קרונבורג (Kronborg slottet), המפורסמת בעיקר כמקום ההתרחשות של המחזה “המלט” מאת ויליאם שייקספיר, היא טירה יפייפיה, שנחשבת לאחת מהטירות החשובות בצפון אירופה ואף נוספה לרשימת אתרי מורשת עולמית של אונסק”ו. הטירה, שהוקמה בסוף המאה ה-16, ומאז עברה מספר גילגולים, נשרפה, נהרסה, ונבנתה מחדש מספר פעמים, נחשבת מהטירות הכי שמורות שנותרו בעולם מתקופת הרנסאנס והיא שוכנת בעיר הלסינגור שבצפון דנמרק, וממוקמת בקצה הצפוני-מזרחי הקיצוני של האי זילנד בנקודה הכי צרה של אורזונד, רוחב של 4 ק”מ בלבד, בין דנמרק לשוודיה. כלומר, היא ממוקמת בסמוך לגבול הימי עם שבדיה, דבר שמוסיף מאד לחשיבותה, מפני שנחשבה בעבר מוקד חשוב מבחינת ההגנה מהצבא השוודי. כיום, הטירה מוקפת בנוף עוצר נשימה ומלא בפרחים, ובטירה עצמה יש מוזיאון ימי המציג דגמים של ספינות וסירות מהמאות ה-17 וה-18, יש חדר המוקדש למחזות וסרטי המלט ויש גם תמונות של שחקנים שונים. הטירה כפי שהיא מופיעה במחזה המלט, מכונה “טירת אלסינור”,










The statues were cast by the Danish artist Rudolph Tegner, and put up in 1938 - the intention was a group including Shakespeare; but money started to run short.


Tegner himself paid for Hamlet and Ophelia to be completed, and till 1993 where they moved closer to castle - but in 2008 they were moved to their final place at the station.







Renaissance chateau / Helsingør




  אמנות ואמנות חוצות בעיר Helsingør


Rudolph Tegner (July 12, 1873 - 1950) was a Danish sculptor who finished his Academy training in less than 3 years and immediately started producing grand public works..

Danserindebrønden, 1913 - bronze (Helsingør)



אמנות ברחבי העיר


This large, colorful fish on the marina near Kronborg Castle was completed in 2014 by Japanese artist Hideaki Shibata, who is also known as Yodogawa Technique.



Showing brave Hercules battling a daunting multi-headed water snake,














תחנת הרכבת של העיר אלסינור

תחנת הרכבת של HELSINGØR  נבנתה בשנת 1891

הסגנון האדריכלי : Neo-Renaissance style







בניין העיריה


















פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page