top of page

סיור בוקר : העיירות , מצוקי החוף והמפרצים של ניופאונדלנד



המחוז המזרחי ביותר של קנדה, ניופאונדלנד ולברדור הוא אחד מהמחוזות האטלנטיים של קנדה, כלומר מחוזות הממוקמים בחוף האטלנטי בקנדה.

ניופאונדלנד היא אזור מבודד, כלומר הוא מורכב מאיים, ואילו לברדור הוא אזור יבשת שאינו נגיש ברובו. סנט ג'ון, ה בירת ניופאונדלנד ולברדור, היא אזור מטרופולין חשוב בקנדה.

נגזר מתקופת הקרח, קו החוף של ניופאונדלנד ולברדור הוא מורכב מצוקי חוף ופיורדים. יש גם יערות צפופים ואגמים בתוליים רבים בפנים הארץ.

ישנם כפרי דייגים רבים לאורך המפרצים באזור ניופאולנד.

אם תצאו לסיור בוקר באזור טריניטי ופורט רקסטון בניופאונלנד , הידועים בתור Trinity Bight, אז תטיילו היישר אל ההיסטוריה. לבניינים בצבעים עזים של סוף המאה ה-19 ולגבעות המתגלגלות

Canada Newfoundland St-Johns

סנט ג 'ון, עיר הבירה של ניופאונדלנד ולברדור, היא העיר העתיקה ביותר של קנדה ( החלה לפעול כעירת דייגים ב1545 ) .

העיר קרויה על שמו של מגלה הארצות ג'ון קבוט אשר כבר בשנת 1497 הגיע לחופי ניופאונדלנד, הראשון להגיע לאי באופן ודאי. ראשית ההתיישבות באזור העיר היא בסוף המאה ה-16 והיא נחשבת ליישוב דובר האנגלית הוותיק ביותר בצפון-אמריקה. כלכלתה התבססה בעיקר על דייג.

הקרב האחרון על יבשת אמריקה במלחמת שבע השנים בין בריטניה וצרפת בשנת 1762 נערך בעיר והסתיים בניצחון בריטניה. העיר הייתה בירתה של הדומיניון של ניופאונדלנד בעשורים הראשונים של המאה ה-20. בזמן מלחמת העולם השנייה שימש נמל העיר כבסיס מרכזי לכוחות בעלות הברית במלחמתן בצוללות הגרמניות. בשנת 1949 הפכה העיר לעיר קנדית עם הצטרפותה של ניופאונדלנד לקונפדרציה הקנדית.
















Fort Amherst,St.John's,Newfoundland














פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page