top of page

ספרד : CASTELLFOLLIT DE LA ROCA, העיירה העתיקה מימי הביניים על מצוק הבזלת




העיירה הספרדית "קסטלפוליט דה לה רוקה" נראית בתחילה כמו מקום רגיל בטבע, אבל במרחק מסויים רואים עיירה שפרוסה לאורך על מבנה בזלת לאורך קילומטר. בתי העיירה נבנו על על מצוק וולקני בגובה 70 מטר, לאורך המצוק הגבוה המשקיף על העיירה והנהרות המקיפים את הכפר למטה.


רחובותיה הצרים של העיירה , מיושבים במשך יותר מ -1000 שנה, עדיין נושאים את מאפייני מוצאה מימי הביניים, ומרכז העיר כולל גם סוללות שנבנו סביב העיירה במהלך מלחמת האזרחים בספרד . בתים ורחובות רבים במרכז העיר בנויים גם הם מהסלע הוולקני, המשמש בסיס וחומר גלם לעיירה. הרחוב הראשי של העיירה העתיקה מתפתל ברחבי המצוק כאשר הוא צמוד בין בתים משני הצדדים במצוק הגבוה, ובנוי היטב להישאר על פני המצוק.


במלחמת האזרחים בספרד היו קרבות קשים במקום והכנסייה המקומית נהרסה לחלוטין . העיירה נמצאת במרחק של שעתיים נסיעה מברצלונה ולכן הכוחות הרפובליקנים (האדומים) כבשו את המקום האסטרטגי בשנת 1937.

הגשר השבור, הנמצא במורד הצוק בנחל , נבנה בשנת 1908 , נסדק בגלל תנועות באדמה . הסדקים גרמו לנטישת הגשר . מאוחר יותר הוא שוחזר לקראת סוף מלחמת האזרחים, אבל בשנת 1940 שיטפונות ענק הביא לשחיקה של שתי קשתות הראשיות שלו ואת הגשר נותר נטוש מאז.

בעיירה מתגוררים כיום כ1000 איש והמקום מבוקש מאד מבחינת דיור.


























184 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page