top of page

עיירה קטנה באיטליה בצורת אדם



סנטוריפה (Centuripe) היא עיירה עתיקה במזרח סיציליה עם היסטוריה שראשיתה לפחות למאה ה-5 לפני הספירה. העיירה פרושה על פני רכסי מספר גבעות כך שלעיירה יש צורת 'כוכב ים' - או במבט מהאוויר, צורת אדם עם ידיים ורגליים פרושות.


סנטוריפה (Centuripe) עיירה קטנה בנויה על מצוק בגובה של 2400 רגל חבויה בגבעות של סיציליה, ידועה גם בשם "המרפסת של סיציליה" בגלל הנופים המדהימים שהיא מציעה אל הר אטנה, אבל מעטים יודעים שהעיירה עצמה היא המראה היפה.

צלם מקומי השתמש לאחרונה במזל"ט שלו כדי לצלם את הצורה הייחודית של העיירה ממעוף הציפור. לאחר שגילה לראשונה את הצורה יוצאת הדופן של העיירה כשהסתכל בתוכנת המפות של גוגל, הוא החליט להעלות את המזל"ט שלו ולראות בעצמו. הוא כל כך הופתע ממה שראה על המסך שלו שהוא צילם כמה תמונות ושיתף אותן ברשתות החברתיות, שם הן זכו לתגובות נלהבות.

צילום אווירי של העיירה מהזווית הנכונה נראה כמו צללית של אדם עומד כשידיו ורגליו פרושות לצדדים. אחר שתצלומי האוויר החלו לקבל תשומת לב בינלאומית, ראש העיר הזמין את האמן הצעיר להעלות תערוכה ולהציג את עבודתו.

בעיירה מתגוררים כיום כ5,00 איש

מקור וקרדיט לצילומים :

Photo by @evgeni.fab [IG]













ממצאים היסטוריים

הקולוניזציה היוונית הייתה הגירה יזומה ומאורגנת של הלנים מיוון והתיישבותם ברחבי ארצות אגן הים התיכון והים השחור, שהחלה במאה ה-8 לפנה"ס ונמשכה לאורך המאות ה-7 וה-6 לפנה"ס. קולוניות רבות שנוסדו במסגרת הקולוניזציה היוונית התפתחו לערי מדינה עצמאיות ורבות עוצמה.

במאה החמישית לפני הספירה הייתה במקום התיישבות יוונים בשם Kentoripa, אך מאוחר יותר היישוב הייוני נכבש ע"י הרומאים בעת העתיק שהמשיכו להתיישב במקום , אבל הנורמנים מאחור יותר הרסו חלק מהיישוב , אבל חלק מן הממצאים מהתקופה היוונית העתיקה נשתמרו עד הים , כגון הפסל העתיק הזה .



Centuripe Ware Lekanis, Hetjens-Museum, Düsseldorf


גם הגשר העתיק שבנו הרומאים במקום נותר יציב וחזק


Men of the 6th Battalion, The Royal Inniskillings Fusiliers,Centuripe, Sicily 1943

במלחמת העולם השנייה היו במקום קרבות קשים נגד הגרמנים שהתבצרו במקן , 1943




450 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page