top of page

עמק הפרחים בהימאליה





Himalayan Flower Valley

Valley of Flowers - Himalayas of the Uttaranchal, India

UNESCO World Heritage Site


פארק לאומי, השוכן בצפון המחוזות צ'מולי (אנ') ופיתורגאר (אנ') במדינת אוטראקהאנד שבצפון הודו, הידוע בכרי העשב של פרחי אלפיניים אנדמיים ומגוון הצמחייה. אזור מגוון עשיר זה הוא גם משכנם של בעלי חיים נדירים הנמצאים בסכנת הכחדה, כולל הדוב השחור האסייתי, נמר שלג, אייל מושק דוב חום, שועל מצוי, וכבש כחול מצוי. עופות השוכנים בפארק כוללים את הפסיון לופפור נוצץ ועופות אחרות של גובה רב.


בגובה 3,352 עד 3,658 מטרים מעל פני הים, הנוף המתון של הפארק הלאומי עמק הפרחים משלים את אזור הפרא ההררי המבותר של הפארק הלאומי נאנדה דווי ממזרח. יחד הם מקיפים אזור מעבר ייחודי בין רכס ההרים של זנסקר (אנ') והרכס הגדול של ההימלאיה. הפארק משתרע על פני שטח של 87.50 קילומטרים רבועים, אורכו כ-8 קילומטרים ורוחבו 2 קילומטרים. הפארק שוכן כולו באזור האלפיני הממוזג. שני הפארקים מוקפים בשמורת הביוספרה נאנדה דווי (2,236.74 קילומטרים רבועים) המוקפת עוד באזור חיץ (5,148.57 קילומטרים רבועים). שמורת הפארק הלאומי נאנדה דווי היא חלק מהרשת העולמית של שמורות ביוספרה (אנ') של אונסק"ו.


בהיותו עמק פנימי בהימלאיה, יש לאגן נאנדה דווי מיקרו אקלים ייחודי. האקלים הוא בדרך כלל יבש עם משקעים שנתיים נמוכים, אך יש גשם מונסון כבד מסוף יוני עד תחילת ספטמבר. הערפילים הנפוצים והעננים הנמוכים במהלך המונסון שומרים על האדמה לחה, ולכן הצמחייה שופעת מהמקובל בעמקי ההימלאיה הפנימיים היבשים יותר













323 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page