top of page

פראג , סמטת הזהב במצודת פראג

הבתים בסמטת הזהב נבנו במאה ה17 עבור עובדי ומשרתי המלך , וכיום הם משמשים כמוזיאון וחנויות מזכרות במצודת פראג .



מצודת פראג היא טירה בפראג בה מלכי בוהמיה וקיסרי הקיסרות הרומית הקדושה ומאוחר יותר נשיאי הרפובליקה של צ'כיה החזיקו לשכות ומשרדים. תכשיטי הכתר של מלכי בוהמיה נשמרים בה. מצודת פראג היא אחת הטירות הגדולות בעולם עם אורך של 570 מטר ורוחב ממוצע של 130 מטר...


פרנץ קפקא הסופר יהודי יליד פראג , שכתב בשפה הגרמנית ונחשב לאחד מגדולי הסופרים של המאה העשרים, התגורר באחד הבתים בסמטת הזהב למשך שנה לצורך כתיבת אחד מספריו .


Prague - Golden Street in Prague Castle.

Prague Zlata ulicka



ב-1918 נהפכה המצודה למושב הנשיא של צ'כוסלובקיה החדשה. הארמון המלכותי החדש והגנים חודשו בידי האדריכל הסלובני יוז'ה פלצ'ניק (Jože Plečnik).


בזמן השלטון הנאצי במלחמת העולם השנייה הפכה מצודת פראג למטהו של ריינהרד היידריך, שזכה לתואר "פרוטקטור הרייך של בוהמיה ומוראביה". אומרים שהוא חבש את כתר בוהמיה על ראשו וראה בעצמו מלך אדיר; אגדות ישנות אומרות שמי שתופס את השלטון החוקי בהפיכה וחובש על ראשו את הכתר מת בתוך שנה. פחות משנה לאחר שעלה לשלטון התנקשו בהיידריך והוא מת. אחרי שחרור צ'כוסלובקיה והכיבוש הקומוניסטי, שיכנה המצודה את משרדי הממשלה הקומוניסטית. לאחר שצ'כוסלובקיה התפצלה לצ'כיה וסלובקיה, הפכה המצודה למקום מושבם של נשיאי צ'כיה.














נשמח אם תרשמו לקבלת סקירות חדשות בראש הדף למעלה . באחריות על איכות הסקירות , עמי סלנט , עורך הבלוג " איים בזרם"


284 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page