top of page

הצייר ג'ורג בלווז ואסכולת אשקאן האמריקאית ("חבורת הזבל")

George Bellows

1882- 1925

ברוב ציוריו צייר ג'ורג בלווז את חיי היום-יום בניו יורק , של תושבי שכונות העוני , אנשים קשי יום ברכבת התחתית בניו יורק ועוד


בלווז היה אחד החברים הבולטים בקבוצת אשקאן


בציור שלו כאן : Cliff Dwellers ג'ורג' בלווז, 1913. איסט סייד ניו יורק


אסכולת אשקאן היא קבוצת אמנים אמריקאים שציירה בסגנון ריאליסטי בתחילת המאה העשרים. אש קאן פירושו פח אשפה - השם ניתן לקבוצה בשל הצבעים הקודרים שבהם השתמשו כדי לתאר נופים עירוניים. בראש הקבוצה עמד רוברט אנרי שלתפיסתו ולחזונו האומנותי הייתה השפעה רבה בעיקר על אדוארד הופר ג'ורג' בלווז ואחרים.


"לצד הדינמיקה הבלתי פוסקת של חיי הרחוב שלכדה את עינם של חברי הקבוצה, הם התעניינו גם באותם רגעים שבהם המרחב הציבורי מערבב בין צופים לשחקנים וכולו הופך לזירה שוקקת, כמו בציור "ליל הבחירות" מ–1907 של סלואן, שגם צייר מיני־דרמה של סופת אבק בעיר.


כמו כל מטרופולין בסדר גודל של ניו יורק, אם יש בה דבר קבוע, הרי זה שינוי, התחדשות, הרס ובנייה. את השילוב שבין ישן לחדש — הכרכרות בצל גורדי השחקים — צייר ב–1911 חבר הקבוצה ג'ורג' בלווז (1882–1925), ששלוש שנים קודם לכן צייר גם את חפירת היסודות לתחנת הרכבת פן, בפינת רחוב 34 והשדרה השמינית.


חברי "הכנופיה השחורה המהפכנית", כפי שאסכולת פח האשפה כונתה (כן, הם חיבבו את הכינויים שהודבקו להם), נפגשו לראשונה כשעבדו כמאיירים בעיתון בפילדלפיה בשנות ה–90 של המאה ה–19. בעוד שאסתטית הם נטו לריאליזם עם נגיעות אימפרסיוניסטיות, וביחד, פחות או יותר עברו לניו יורק ב–1904, לא כולם הביעו באמנות שלהם מחויבות פוליטית כמו בלווז.


מקור וקרדיט :


גלעד מלצר. " חבורת הזבל שחשפה את פניה האמיתיות של ניו יורק " , גלריה , עיתון "הארץ" , 6 למאי 2020


ציור נוסף של ג'ורג בלווז

George Wesley Bellows Return Of The Useless By George Wesley Bellows

ראו גם :


https://bit.ly/30J2IAY



105 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page