top of page

לגור בשכונת Upper West Side בניו יורק



אפר ווסט סייד היא שכונה ברובע מנהטן, ניו יורק, ששוכנת בין סנטרל פארק ונהר ההדסון, ובין מערב רחוב 59 ומערב רחוב 116.

באפר ווסט סייד נמצאים מרכז לינקולן ואוניברסיטת קולומביה והדבר משפיע על אוכלוסיית הרובע שנחשבת "אומנותית" ו"אינטלקטואלית".


שכונת אפר ווסט סייד היא מחוץ לטירוף של מרכז מנהטן, ועדיין במרחק הליכה שלווה או שלוש תחנות סאבוויי מלב המאפליה. המדרכות פחות עמוסות, הארכיטקטורה של הבניינים מימי טרום מלחמת העולם השנייה מרהיבה, סנטרל פארק מהפנטזיות פותח זרועות במזרח, ריברסייד פארק במערב, והשקיעות על ההדסון רחוקות כמה דקות הליכה.


כמו אפר איסט סייד, אפר וסט סייד הוא אזור יוקרתי, שרבים מתושביו עובדים באזורים מסחריים במרכז העיר ובמנהטן. יש לו מוניטין כמרכז תרבותי ואינטלקטואלי של ניו יורק (אוניברסיטת קולומביה בקצה הצפוני של השכונה) וכן מרכז אמנות (מרכז לינקולן נמצא בקצה הדרומי). אפר איסט סייד לעומת זאת נחשב לאזור מסחרי ועסקי יותר.








איזור האפר ווסט סייד נחשב לשכונה שבה נעים במיוחד לגדל ילדים. קצב חיים איטי יותר, ויש גינות קטנות בכל מקום ופחות רשתות ענק. אין פלא שרוב סרטיו הראשונים של וודי אלן התרחשו בין הרחובות 90 ו-60 בצד המערבי של הפארק. הסלבס שגרים באזור הנ"ל נחשבים בעיקר למפורסמים אינטלקטואלים וממושקפים, שחשוב להם להמשיך לגור בעיר ולגדל בה את ילדיהם באזור הפארק והמוזיאונים.

Upper West Side Brownstones

ניו יורק : בתי בראונסטון (Brownstone) , בתי בראונסטון (Brownstone), בתי האבן האופייניים לניו יורק, מרבית בתי הבראונסטון בניו יורק נבנו במאה ה19 . חלק מהמבנים נבנו בתחילת המאה ה20. בתי בראונסטון (בתים הבנויים מלבנים חומות-אדמדמות) בשכונות כמו פורט גרין, פארק סלופ, בוארום היל ורד הוק בברוקלין, שהביקוש להם בשנים האחרונות עולה על ההיצע.































פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page