top of page

סיור בוקר בכפרים אנגלים שקטים :הכפר ברודווי , אזור הקוטסוולד , אנגליה



רקע

כ- 150 קילומטרים ממערב ללונדון משתרע אזור הקוטסוולדס, שם שוכנים הכפרים היפים ביותר בעולם. כפרים מאבן אפרפרה-צהבהבה, החבויים בלב הגבעות הנמוכות ונשקפים אל נופים נרחבים שיד אדם לא נגעה בהם מעולם. חבל הארץ קיבל את שמו מדירי האבן לכבשים (קוטס), שהיו עמוד התווך של כלכלת האזור, ומן הגבעות המשתפלות שבו (וולדס), ובתרגום חופשי, "גבעות הדירים". האזור משתרע על פני שני מחוזות – אוקספורדשייר (Oxfordshire) וגלוצ'סטרשייר (Gloucestershire). מהעיר אוקספורד, במזרח, עד העיר גלוצ'סטר (Gloucester), במערב; מהעיר באת'' (Bath), בדרום, עד העיר סטרטפורד אפון אבון (Stratford upon Avon), בצפון.


ההיסטוריה של קוטסוולדס היא בת 6,000 שנה לפחות. יש באזור שרידים פרהיסטוריים מהתקופה הניאוליתית ומתקופות הברונזה והברזל. למתעניינים כדאי לחפש את רולרייט סטונס (Rollright Stones) – מעגל אבנים נוסח סטונהנג', שהונח לפני כ-3,500 שנה ליד מורטון אין מארש (Moreton in Marsh). גם הרומאים השאירו כאן שרידים רבים, כמו מרחצאות, דרכים רומיות ווילה. אבל תקופת הפריחה של קוטסוולדס החלה במאה ה-11, כשהאזור הפך לשדה מרעה לכבשים. בזכות תעשיית הצמר, שהעניקה לאזור את עושרו, נבנו כאן בתי מידות וכנסיות מפוארות. במאה ה-14 כבר נודע הצמר מקוטסוולדס בכל אירופה.

בסוף המאה ה-19 קמה לצמר המקומי תחרות. טחנות המים שעיבדו את הצמר הוחלפו בתחנות הפועלות על פחם, ואלה היו קרובות לאזורי מכרות. האזור ירד מגדולתו, ומאז ועד היום כמעט שלא השתנה: אין בו תעשייה והוא מאוכלס בחוות חקלאיות רבות. כלכלתו מבוססת בעיקר על תיירות,


Broadway in the Cotswolds


הכפר ברודוויי נמצא על הדרך הראשית מלונדון וורצ'סטר (Worcester), מה שהפך את הכפר לתחנת דרכים משגשגת לכרכרות. כ- 40 פונדקים פעלו במקום, שלושה מהם קיימים עד היום. אם אתם אוהבים לישון בחדריהם של אנשים מפורסמים, תוכלו להגשים את משאלתכם בפונדק ההומה בן 400 השנה, פונדק ליג'ון ארמס (The Lygon Arms Hotel). הפונדק היה תמיד אקסקלוסיבי – רק העשירים באמת יכלו להרשות לעצמם ליהנות מהמותרות שהציע. אחד מהם הוא אוליבר קרומוול, המדינאי הבריטי המפורסם, שלן במקום בשנת 1651. תמורת סכום כסף מופקע ממש אתם יכולים לקבל את הסוויטה שבה לנה המלכה בכבודה ובעצמה.

הכפר ברודווי מיושב עוד משנת 1300 ומרבית המבנים הקיימים בו נבנו במחצית המאה ה17 . 2500 תושבים מאכלסים את העיירה Broadway שמבוססת על רחוב ראשי אחד עם מספר התפצלויות. אחד הדברים הכי מיוחדים בעיני במקום הזה היא העובדה שבניגוד לעיירות האחרות של האיזור הבתים פה לא דבוקים וצפופים באותה מידה.



ברודווי היוותה מגנט לסופרים והציירים של לונדון החל מתחילת המאה ה- 20 שאפילו יצרו במקום ליגת קריקט של סלברטיז..






















מגדל ברודווי


בסמוך לעיירה ברודווי הציורית בקוטסוולדס נמצא מגדל ברודווי הציורי אף יותר. המגדל בסגנון טירה גותית נמצא בראש גבעה קטנה ומשקיף על נוף אנגלי מרהיב של גבעות שדות ירוקים. מומלץ לטפס רגלית על המגדל ומשם יש נוף יפה עוד יותר. מגדל ברודוויי (באנגלית: Broadway Tower) הוא מבנה שטות ראוותני שעוצב כתרגיל אדריכלי הממוקם בראש גבעת ברודוויי, כ-1.6 קילומטר דרומית מזרחית לכפר ברודוויי וכ-30 קילומטרים מהעיר ווסטר במחוז ווסטרשר, אנגליה. בסיסו נמצא בגובה 312 מטרים מעל פני הים. ביום בהיר ניתן לראות מראש הגבעה שלושה עשר מחוזות שונים של אנגליה וויילס. המגדל מהווה מוקד משיכה לתיירים ומתקיימות בו תצוגות שונות שהכניסה אליהן בתשלום. גובה המגדל שבעה עשר מטרים. המגדל, הבנוי בסגנון האדריכלי הסקסוני, תוכנן על ידי האדריכל ג'יימס ויאט בשנת 1794. הוא נבנה עבור ליידי קובנטרי בשנת 1797. הגבעה עליה ניצב המגדל היא גבעה בולטת באזור שבראשה נהגו להדליק משואות באירועים מיוחדים. הליידי, שתהתה האם ניתן יהיה להבחין במשואה דולקת על ראש הגבעה מביתה בווסטר, מימנה את בניית המגדל כדי לברר את הסוגיה. עם סיום הקמתו התברר כי אכן ניתן לראות את המשואה על נקלה.



498 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page